معاونت صادرات و بازرگانی صنایع شیر ایران از ورود محصولات این شرکت به بازار های جدید خبر داد

کمیسیون صادرات هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد
November 14, 2017
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) معارفه شد
April 24, 2018
 
 

معاونت صادرات و بازرگانی صنایع شیر ایران از ورود محصولات این شرکت به بازار های جدید خبر داد

معاونت صادرات و بازرگانی صنایع شیر ایران از ورود محصولات این شرکت به بازار های جدید خبر داد و گفت: برنامه ریزی ما این است که سال آینده 20 درصد افزایش صادرات داشته باشیم . رضا محمودیان با اشاره به اینکه همت جدی برای ورود به بازارای جدید را داریم ، افزود: تنها شرکت ایرانی هستیم که اجازه صادرات به مالزی را داریم و می خواهیم از این فرصت برای ورود به بازار خاور دور استفاده کنیم . این در حالی است که برنامه ما راه اندازی کارخانه در عراق و افغانستان برای تضمین بازارصادراتی در این دو کشور است تا در کنار رقبای خارجی قدرت بیشتری را داشته باشیم .
وی با اشاره به اینکه پگاه در سال جاری صادرکننده ممتاز شد، در خصوص بحث صادراتی صنایع شیر ایران گفت: وقتی در سال 79 اولین محموله صادراتی را با ارزش 2.5 میلیون دلار به 5 کشور انجام دایم در واقع زمینه سازی برای ورود صنعت لبنیات کشور به بازار های دیگر را افرهم کردیم و با اقداماتی که طی این سالها انجام شده بستر سازی مناسبی انجام شده که تا پایان 10 ماهه امسال بیش از 733 میلیون دلار در آمد سازی ارزی برای کشور به همراه داشته است. وی افزود: امروز صنعت لبنیات کشور در شرایطی قرا دارد که اگر صادرات این محصولات متوقف شود مقدار زیادی از شیر تولیدی دامداران بلاتکلیف خواهد ماند و صادرات برای چرخه این صنعت نقش ویژه ای دارد .
محمودیان با بیان اینکه هیچ گاه شرکتی نبودیم که انبار محور باشیم ، خاطرنشان کرد: استراتژی صنایع شیر ایران این است که 15 درصد تولید را به صادرات اختصاص داده است و در حال حاضر به 18 کشور صادرات داریم که در مقایسه با سال گذشته توانستیم 7 کشور را به عنوان بازار های جدید شناسایی کرده و به آنها وارد شویم.وی با اشاره به اینکه نوع محصولات تولیدی در صنعت لبنیات بسیار حساس است، افزود: استمرار و نفوذ محصول در بازار های خارجی به دلیل همین حساسیت ها بسیار دشوار است؛در حالی که ما توانستیم سبد گسترده ای از محصولات را شامل 350 کد محصول در سال 96 صادر کنیم که در مقایسه با 233 محصول سال گذشته افزایش قابل توجه دارد .
محمودیان تاکید کرد: از 8 شرکت تامین کننده اصلی محصولات صادراتی ما 7 شرکت بورسی هستند و شرکت های بورسی صنایع شیر ایران در این خصوص نقش محوری دارند. این در حالی است که ما توانستیم با صادرات به روسیه و کشورهای CIS انواع پنیر و محصولات پودری را به این کشورها صادر کنیم که افتخاری برای این مجموعه است.
وی با بیان اینکه امسال 100 تن کره را به روسیه صادر کردیم ،خاطر نشان کرد: تا پایان سال صادرات صنایع شیر ایران به 140 میلیون دلار خواهد رسید در حالی که رقم صادرات شرکت در سال گذشته 117 میلیون دلار بود و برنامه ما این است که با افزایش 20 درصدی رقم صادرات کشور را در سال آینده به 200 میلیون دلار برسانیم.
وی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر صنایع شیر ایران گفت: صنعت لبنیات به گونه ای است که نیاز به واردات برخی مواد اولیه در این صنعت وجود دارد ، این در حالی است که تراز صادرات ما همواره 3 برابر واردات ما بوده است و بر این اساس همواره تاثیر نرخ ارز بر واردات را به دلیل صادرات بیشتر کنترل کرده ایم و پیش بینی ما این است که با افزایش صادرات نسبت تراز صادرات در مقابل واردات در سال آینده به 4 برابر افزایش یابد که حاشیه سود مناسبی را همراه با صادرات ایجاد خواهد کرد.
همچنین در ادامه این نشست ، معاون بازاریابی و فروش شرکت صنایع شیر ایران از افزایش سهم بازار پگاه از 8 درصد به 14 درصد در سطح فروشگاه های زنجیره ای خبر داد و گفت: در سال 96 سعی کردیم تا در کانال هایی که کمرنگ بودیم پررنگ تر ظاهر شویم و از این رو با کاهش هزینه های توزیع به مصرف کننده نهایی نزدیک تر شویم .
محمد امین حنیف پور با اشاره به حضور 1007 برند در بازار لبنیات کشور افزود: سهم بازار پگاه 25 درصد از کل بازار لبنیات کشور است و ما تلاش می کنیم با استراتژی های جدید همچنان قدرت اول صنعت لبنیات کشور باشیم .این در حالی است که سهم رقبای خرد که بازار لبنیات را به ویژه در شهرهای کوچک در اختیار دارند حدود 35 درصد از بازار لبنیات است. وی افزود: تولید محصولات پگاه در 17 نقطه کشور قدرت بسیار بالایی را به صنایع شیر ایران می دهد که نگرانی از هزینه حمل و توزیع محصولات را کاهش میدهد. ضمن اینکه محصولات خاص نظیر پنیر ورقه ای و پنیر پیتزا را به دلیل حاشیه سود بالاتر در برخی از کارخانه ها تولید می کنیم و برای بازار سازی این محصولات در سال 96 برنامه ریزی گسترده ای را انجام دادیم تا سهم بازار را در آنها افزایش دهیم. معاونت تحقیق و توسعه و تولید صنایع شیر ایران نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های پگاه در تولید محصولات مختلف گفت: همواره سلامت در تولید سرلوحه تولیدات پگاه بوده است و دریافت 60 مدال سلامت بیانگر اولویت توجه به سلامت جامعه در شرکت صنایع شیر ایران است و ما با استفاده از بهترین تکنولوژی روز دنیابرای حفظ سلامت محصولات نه تنها در محصول داخلی بلکه در بازار های صادراتی نیز بهره می بریم.
مهرنوش امجدی در ادامه با اشاره به تولید شیرخشک نوزادی در صنایع شیر ایران گفت: با گذراندن تمامی مراحل سازمان غذا و دارو استانداردهای مورد نیاز برای این محصول بسیار مهم و حساس را دریافت کرده ایم تا براین اساس هم محصول شیر خشک نوزادی را در کارخانه شهرکرد که ظرفیت تولید 25 میلیون قوطی را دارد، تولید کنیم و هم اینکه به عنوان تامین کننده اصلی مواد اولیه تولید شیرخشک را در اختیار سایر برندهایی که شیر خشک نوزاد تولید می کنند ،قرار دهیم تا کشور از واردات این مواد پودری بی نیاز شود.